הצוות שלנו

 

 

בטי קרת, מנהלת ההשכלה

אני מאמינה שלכל נער ונערה הזכות לקבל תוכנית השכלה היכולה להביא אותם להישגים משמעותיים להם, בהתאם ליכולותיהם ורצונותיהם. בית היל"ה נותן מעטפת הוליסטית וארגז כלים לחיים לכל אחד ואחת מבני הנוער המגיעים אלינו מתוך רצון להפוך אותם לאזרחים תורמים לחברה. צוות בית היל"ה עובד יחדיו להביא למקסום יכולתיו האישיות, לימודיות וחברתיות של נערי ונערות בית היל"ה.

     
    רעיה בטלר-זיו, מנהלת המחלקה לקידום נוער
קידום נוער הילה פ"ת רואה קודם כל את המקור לכוחות ואת החוזקות הטמונות בכל נער ונערה המגיעים אלינו . ויעשה הכל כדי לעזור לנערים למצות את המקומות החזקים . תוך עבודה על המקומות החלשים יותר. החשיבה שנעשית על כל אחד מהנערים הנה חשיבה מחוץ לקופסה וכוללת בתוכה את הרבדים הרגשיים , חברתיים , וקוגניטיביים . 
     
   

 אילן רידנפליש, מורה למתמטיקה
*אני מאמין בלתת אמונה עצמית לכל תלמיד ביכולותיו
*אני מאמין שצריך לדון כל אדם לכף זכות
*אני מאמין שלכל תלמיד יש את הדרך הייחודית שלו.

     
   

זיו שטראוס, מורה חיילת
"איננו מחדשים דבר. עבודתנו היא להאיר על מה שחבוי בתוכו של האדם" (הרבי מקוצק). המשפט הזה נכון בעיניי לחינוך כאן. לעיתים יש קושי לראות את החבוי, בין אם לנו ובין אם לנער/ה, עבודתנו פה היא להצליח להאיר. בעיניי, עלינו לנסות ולערער דברים שעד עכשיו היו חתומים, ליצור סדקים של שאלות, ומקומות חדשים לחשוב מתוכם.

     
    עאוני בשארה, מורה למתמטיקה
אני מאמין שביחד יש לנו עוצמה יותר חזקה.
אני מאמין שחייבים את החינוך.
     
   

שוש פישר, מורה לאזרחות
אני מאמינה שלכל תלמיד יש יכולת , לא תמיד היתה לו הזדמנות. מרכז הילה מעניק הזדמנות לתלמידים לממש את יכולותיהם. ולתת להם את ההרגשה הטובה שהם רצויים ומסוגלים. מורי הילה הם אנשים מיוחדים המשקיעים רצון ומאמץ ומחבקים את תלמידיהם למען המטרה הנעלה של תחושת הצלחה.  הסובלנות והסבלנות וקבלת האחר והשונה הם סוד ההצלחה בהילה. מצדיעה לכולם. גם לתלמידים וגם למורים ולמטפלים.

     
    אורית טביביאן, מורה לאזרחות 
אם קל לנו, סימן שאנחנו בירידה.:)
     
   

אסנת דביר, מורה למתמטיקה, אזרחות ומחשבים 
בית היל"ה הוא עבורי מקום אחר. מקום בו אנחנו מוכיחים יחד, כל פעם מחדש, שאפשר גם אחרת. מקום שבו אוהבים את השונות ואת הייחודיות של כל אחד ואחת מאיתנו, מקום שמאפשר למידה באווירה שונה ורגועה, שמאפשר התנסויות בסביבה בטוחה תומכת ומקבלת, והתפתחות עצמית בכל התחומים. עבורי זהו "בית שני" - אני תמיד שמחה להגיע, לפגוש את כולם, לקבל חיוך ולפעמים גם חיבוק.

     
    פנינה זלוסקי, מורה לגאוגרפיה
בית הילה הוא חממה אוהבת מטפחת ודואגת לכולם. רצים אחרי כל תלמיד אם קצת כואב לו הראש, או שיש לו סתם מצב רוח... מתעניינים ושואלים אין ספור שאלות... ובמילים אחרות דואגים לכל דבר.
יישר כוח ודרך צליחה למתגייסים ולמתגייסות, חזרו אלינו שלמים ובריאים ומחייכים כמו תמיד!
ליוצאים לשוק העבודה אני רוצה לאחל דרך צליחה. קחו אחריות ובצעו את כל המטלות שלכם במסירות ונאמנות עם חיוך על הפנים.
     
    אוהד כץ, רכז המוזיקה 
אני שואף לתת לכל נער יכולת ביטוי באמצעות המוזיקה.
אני מאמין שלכל אדם יש מה לומר ועליו לקבל את הכלים לומר זאת,
ואין מקום מתאים מ"בית הילה", כדי לאפשר זאת.
     
    אינה פרוג, מלווה טיפולית
כל אחד יכול לחלום ולהצליח, רק צריך למצוא את הדרך הנכונה והמתאימה. ואנחנו כאן כדי לעזור לנערים להתמודד עם המשימות, הקשיים שבדרך ולהצליח.
     
   

מוריה כהן צדק, מורה לספרות 
ה"אני מאמין" שלי הוא אמונה. אמונה בכל תלמיד ובכל דרך. אני רואה בחינוך שליחות יומיומית, לעיתים מצליחים ולעיתים…  אני מאמינה שכל תלמיד הוא עולם ומלואו, כל תלמיד יכול לפרוח ולצמוח אם רק יתנו לו את הכלים הנכונים לכך! אני מאמינה שיותר מזה שאנו כמורים מלמדים, אנחנו לומדים, לומדים איך להיות אנשים טובים יותר ולבנות יחד חברה טובה יותר. ה"אני מאמין" שלי נובע מהעובדה ש"מורה טוב-מורה לחיים", כולי תקווה שאכן אזכה לתרום לתלמידי ולעזור להם משמעותית בהתמודדותם עם החיים, וכן שאני עצמי אתרם מהם, מהמיוחדות הקיימת בכל אחד מהם! אסיים בפסוק מתהילים: "מכל מלמדי השכלתי" ואוסיף:  ומתלמידי-יותר מכולם! בהצלחה לכולם

     
   

ציפי אלטמן, מורה למתמטיקה
אני מאמינה שבכל אחד טמונה היכולת להצליח ולהגשים את עצמו. אני מאמינה שמקצוע המתמטיקה, על אף שנתפס כאימת רוב התלמידים, יכול להילמד כמקצוע שנותן המון כלים להתמודדות בכל תחום. דרך המתמטיקה ניתן ללמוד אסטרטגיה לפתרון בעיות, ניתן לרכוש ביטחון עצמי תוך התגברות על משהו שנחשב היה כקשה בעיניי הלומד, לרכוש כלים בלוגיקה וכמובן לקבל כלים מתמטיים מעשיים. בית היל"ה בעיניי כשמו כן הוא: בית עם הילה - בית שממנו קורנים אור וחום מהצוות אל התלמידים ומהתלמידים אל הצוות. מקום מיוחד לצמוח בו.

     
   

רעות אוחיון – מאבחנת דידקטית ורכזת בגרויות
"כל מה שילד צריך הוא מבוגר אחד שיאמן בו" (הרב שלמה קרליבך). מטרתנו היא לעזור לכל תלמיד למצוא את הכוחות הטמונים בו בכדי שיוכל למצות את הפוטנציאל שבו. קיים שוני בין תלמידים באופן בו הם מעבדים מידע. לכל תלמיד סגנון למידה ייחודי לו. חשוב מאד לזהות את סגנון הלמידה של התלמיד, בכדי להתאים לו את אסטרטגיות הלמידה היעילות ביותר עבורו, זאת על מנת שיוכל להפיק את המרב מתהליך מהלמידה שלו.

קיימים 3 סגנונות למידה עיקריים: סגנון שמיעתי, סגנון חזותי וסגנון תנועתי. לומד שמיעתי  - מפיק מידע רב יותר משמיעה. לומד בסגנון זה ייתרם יותר מהרצאות, דיונים כיתתיים (הבעת דעה אישית ושמיעת דעות של אחרים), חומר מוקלט/הקראה של חומר כתוב/קריאה בקול רם (האזנה לעצמו), למידה עם מישהו אחר, הכתבת החומר למישהו אחר ודיבור חוזר על החומר.

לומד חזותי - מפיק תועלת מראיית המידע. לומד בסגנון זה ייתרם יותר מלימוד חומר בעזרת אמצעיים מוחשיים גרפיים (תמונות, מפות וכדומה), שימוש במיפויים (דיאגרמות, תרשימי זרימה וכדומה), הצגת החומר באמצעות סרטים/מצגות/רישום המידע על הלוח (ראשי פרקים, רעיונות מרכזיים), למידה מספרים/מדפים מודפסים, למידה מסיכומים, לומד היטב חומר שקרא יותר מאשר חומר ששמע, סיכום בזמן הרצאה, שימוש בכרטיסי ניווט.

סגנון תנועתי – לומד היטב מעשייה. לומד בסגנון זה ייתרם יותר מהפעלת הגוף תוך כדי למידה, תנועה במרחב, שינון תוך כדי תנועה, למידה בעזרת כתיבה (תנועת היד החוזרת ומעתיקה את החומר),
למידה תוך התנסות.
אז מה סגנון הלמידה שמתאים לך?

     
   

מרה וידיבורסקי, מורה לאנגלית
אני מאמינה שהתפקיד של כל מורה הוא קודם כל לחנך את התלמידים ולהנחיל להם ערכים.
למקצוע האנגלית יש חשיבות גדולה בזמננו. הוא שימושי בכל אספקט של החיים, ואני משתדלת להוביל את התלמידים להצלחה בו.

     
   

ראובן טבצ'ניק, מורה למתמטיקה
אני מאמין שגם נערים שלא נמצאים במסגרת לימודית, זכאים לקבל הזדמנות להשכלה.ללמד בהילה זה לעזור לנערים לגלות עולם חדש של הזדמנויות. כך  שהתהליך הוא מאתגר לתלמידים וגם למורה, כי עליו להתחדש, להתרענן ולהתאים את אישיותו לכל נער, כדי לחולל כל שינוי.עבודתו של המורה, היא בעיקר לעזור לתלמיד להאמין שביכולתו לשנות ולהשתנות ולפתח בתלמיד את היכולת להתמודד ולהתגבר על מכשולים שונים בחיים. על המורה לחזק את התלמיד, לעזור לו להפנים שהוא מסוגל לחולל את השינוי הזה, ושעליו להתאמץ כדי שזה יקרה.

     
   

רעיה גינגיס, מלווה טיפולית
ה"אני מאמין" שלי כמלווה טיפולית דומה ל"אני מאמין" שלי כאמא. אני מאמינה שעלינו לחתור כל העת להוביל את הנערים אל האושר ולהגשה עצמית בדרך שלהם, ולכבד כל אחד ואחת במקום בו הם נמצאים. כל נער/ה הינו יחיד ומיוחד ועלינו כמסגרת אלטרנטיבית לנסות ולמצוא את "המפתח" לליבו של כל נער/ה, אם זה באמצעות יחס אישי ושיחות, אם זה דרך מיומנות שמדברת אליו כמו מוזיקה או קולנוע, ואם זה בשילוב בתעסוקה.

     
   

סיון גפן, מורה ללשון
בית היל"ה עבורי הוא יותר ממקום בו לומדים ומקבלים תעודה. הוא מקום שבו פוגשים תלמידים מרתקים ומעניינים, לומדים מהם ומלווים אותם בתהליך הלמידה שלהם. גם כשקשה לא מתייאשים מהר, ומאמינים ש"כל עוד הנר דולק אפשר לתקן". זכיתי לעבוד במקום מיוחד, שכל מי שנכנס אליו לא הבין איך הוא הגיע אליו רק עכשיו. מאחלת לכל התלמידים הצלחה בלימודים ובהמשך החיים.

     
   

יפתח בן דוד, מלווה טיפולי
יש פתגם שאומר ש"הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים, הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו".  יחד עם החרטה על דברים שהתרחשו כך או אחרת בעבר, אפשר למצוא כח ואומץ לבחור אחרת ולשתול שתיל קטן שיהפוך  ביום מן הימים לעץ גדול ונושא פרי.